Антирадари та радари-детектори
Часто навіть дотримання правил дорожнього руху не допомагає пересуватися нашими дорогами, а поїздки до пункту призначення по місту стають дедалі скрутнішими. Причиною тому стала плачевна ситуація з організацією руху на наших вулицях, відсутність розміток, несправні світлофори, знаки, що обмежують швидкість, неписьменно розташовані і не завжди в оглядовій зоні для водія. Але для окремих представників дорожнього патруля жодні доводи чи виправдання часто не мають значення, варто лише «зловити» порушника на радар.
Тут хочу підкреслити для любителів поганяти дорогами населених пунктів та небезпечних поворотів, що антирадари (пристрої, що спотворюють сигнали вимірювачів швидкості) – порятунок не для них. Такому контингенту я порадив би реалізувати свою енергію і спрагу екстриму в іншому занятті, що більш щадить людське життя. Антирадари можуть допомогти лише водіям, хто трохи перевищує швидкість або вимушено, або неможливості вчасно помітити знак на дорозі.
У чому різниця між антирадаром та радар-детектором?
Антирадар генерує високопотужні перешкоди в конкретних спектрах радіочастот і модулює сигнал у відповідь на частоті, яка за потужністю перевершує сигнал радара ДАІ. В результаті, пеленгуючий пристрій дорожньої служби видасть або змодульований антирадаром результат, або не видасть жодного. Саме тому антирадар заборонено використовувати.
Шифтер або лазерний антирадар модулює при формуванні сигналу у відповідь зміщує частотну смугу вниз, передаючи на радар зменшену на порядок швидкість. Такий пристрій поки що заборонено не скрізь.
Радар-детектор здатний визначити присутність у полі своєї дії радара ДАІ методом визначення радіохвиль, що випромінюються радаром, і лазерних променів і проінформувати про це водія. Він не заглушує сигнали, але заздалегідь попереджає власника про наближення до посади патрульної служби, починаючи вже з 5000 м, тоді як радар здатний дати більш-менш стійкі свідчення на відстані 600 м.
Перший шляховий радар був випущений на початку минулого століття шотландцем Роберто Уатту. Цей прилад випромінює електромагнітні сигнали, що відбиваються від металевих об'єктів, та приймає їх, визначаючи швидкість різницею частот. На дальність визначення впливає рельєф дороги, погода, розташування пристрою.
Вибір радар-детекторів та антирадарів
Вибирати радар-детектори та антирадари раджу за ступенем захисту від помилкових спрацьовувань, які можуть створювати випадкові перешкоди, за чутливістю, за здатністю виявляти Х, Ultra-X та Ultra-К діапазони. Багато моделей обладнано регулятором гучності, компасом, вольтметром, термометром, диктофоном, голосовими функціями. Важливо звертати увагу на спосіб кріплення пристрою та наявність гейгер-ефекту, який посилює звуковий і світловий сигнал у міру наближення до дорожнього радару.
Місце встановлення радара-детектора обирає сам водій. Оптимальне місце – перед вітровим склом, але у випадку, якщо воно не обклеєне плівкою тону з металевою основою.