Автомобільні замки: основні типи та ступінь їх уразливості
Автомобільний замок дверей належить до пасивних елементів безпеки автомобіля, запобігаючи несанкціонованому доступу, розсіюючи зусилля від дверей до кузова при бічних ударах. Його конструкція складається з механічної та електронної частини. На першу покладаються функції закриття/замикання та відкриття/відмикання, на другу – керування механічною частиною за допомогою центрального замку, дистанційного керування, системи інтелектуального доступу. Від уразливості механічної частини залежить безпека і самої машини, адже пристрій автомобільного приводу не впливає на стійкість до злому.
В автомобілебудуванні застосовують два типи запірних механізмів: рамкові та штифтові. Стійкість кожного з них залежить, власне кажучи, від самих методів злому, що виходять від внутрішнього механізму циліндра, що обертається, в який вставляється ключ. Сучасне ускладнення таких механізмів полягає у збільшенні кількості насічок чи виготовленні перфорованих ключів.
Штифтовий тип містить штифти – кодові та замикаючі. При невідповідності насічок ключа правильному коду циліндр не повертається. До таких моделей застосовуються кілька способів злому. Перший з них – зчитування коду за допомогою спеціального зонда, що визначає момент клацання, що викликається попаданням штифта, що замикає, в циліндр. Другий метод - бампінг - полягає в ударах молотком по спеціальній заготівлі, при повороті якої в потрібний момент повертається і циліндр.
Причому заготовки зараз роблять навіть для сучасних моделей із кодовими отворами замість насічок. Ще один, найменш популярний зараз спосіб - використання відмичок, що є досить дорогими пристроями, але, на відміну від другого методу, не залишають жодних слідів.
Поруч із існують циліндрові замки, не сприйнятливі до бампінгу. Це рамкові механізми, відкриття яких відбувається при натисканні просічок ключа на пластини та повороті циліндра лише у разі співвісного розташування рамок (пластин).
Підвищення класу надійності відбувається за постачання його двостороннім рамковим механізмом, що активно використовується в автомобілебудуванні відомих брендів. Такий замок абсолютно захищений від бампінгу, але не застрахований від більш трудомістких та складних методів злому. А іноді пластинчастий циліндр просто висвердлюють, і, до речі, набагато частіше, ніж штифтовий.
Виходячи з вищевикладеного, робимо висновки: можливість проникнення зловмисників у ваше авто залежить від рівня кваліфікації хакерів, а тип обраного дверного замку визначить лише методи їх дій, якщо ваш транспортний засіб справді зацікавив злочинців. Сучасні винаходи дозволяють протистояти хакерам досить ефективно. До таких відносяться протиугінні типи запірних механізмів, що блокують органи управління машини, а саме: рульове колесо та педаль зчеплення. У будь-якому випадку, кожен автозамок вимагає регулярної перевірки, мастила, профілактики та догляду, що за наявності сучасних технологій та засобів не викликає жодних труднощів, але значно підвищує його надійність та довговічність.
Говорячи про злами, фахівці дають головну пораду власникам: не намагатися відімкнути замок, якщо ви помітили навіть найменший слід того, що у ваш автомобіль намагалися проникнути. Адже ви можете знищити сліди злочину, спростивши цим життя злочинцям.